Thursday, March 30, 2006

诗字

说幻象是其中一种真实,却在经过察觉之后,轻易的,就破灭了

真实与幻象的对话
-- 温绮雯

就像限制与无限的对谈
固体的凝结与气体的蒸发
触摸得到的形式与空无所有
人与动物
你与我

(代名词运用得很混乱 / 牵涉路人甲乙丙丁)

就像陌生与熟络的交幻
层次落差相异交错的空间
语言无法引取共鸣
(Foreign object intruded)


虚拟实境指的是虚拟还是实境
虚拟空间容量不是硬体制限或速度缓慢
(You may say I am a dreamer but I am not the only one)
飘游若丝的招唤扯破了耳中的薄膜
幻象的肮脏路人雌雄猥琐的在对现实的我注视微笑
( 虚拟幻象的不堪在现实真实的演绎)
在背后隐藏的虚拟劫匪我可以报警捉贼吗?
999 狗狗狗 (却来了救伤车把贼救了!)

(在现实中我是不幸的人类,幻象动物劫匪淫贼拼命向我追逐扯跌)




(so the third paragraph have just completed yesterday and I was thinking, I can still modify my poems to a better version. But somehow, this was what I've seen and having the "urge" to jot down. Anyway, it is a truth encounterment with those distorted-untruth-beings. well. what to do? indeed an unlucky human being......)

No comments: