Monday, October 17, 2005

Hurricane

It came on like a hurricane
And I don’t understand
And it moved me like a slow dance
And I don’t understand
It pushed me like a tailwind
And I don’t understand
And it came in through the back door
And I don’t understand

* You’re all that I could need
And I’m falling on my knees
Hurricane
You pulled me out of the past
And land me into tomorrow
Hurricane
You pulled me out of the past
And walked me into tomorrow
Hurricane

It picked me like a cherry
And I don’t understand
And it killed me with the craving
Still I don’t understand
It thrilled me to starvation
And I don’t understand
And It stripped me ugly naked
And I don’t understand
Still I don’t understand
You’re all that I could be
And I’m falling on my knees
Natalie Imbruglia

大概这样写,是一番抒情吧。我不知道你是跌倒了;还是因为有所求,而这样的,滑倒在我的面前,双膝跪在地上。我讶异的看着你,我也模糊的不敢看着你。(你之后,有无数无数我认识的,或不认识的人,在我面前做了同样的动作。)我当初不明白,我现在也不明白。但脑海里面,深深的印着你双膝着地的样子。当Natalie Imbruglia 唱着这首歌,龙卷风已经来到我的心里了吗?你留给我的这个印象,就像歌词里一样,这风移动我像一支慢舞,还是向着我的生命狼籍的狂扫一番,再长扬而去?小心翼翼的捧着危脆的我,还是将我的感觉裸赤赤的显露出来,再长扬而去?因为你,我多了许多的过去,双膝着地的印象,于现在向过去打转,一幕接一幕, 一个接一个。。。。。。至于我,我想我几时会因为某些原因而向你下跪呢?还是因为我因为你而跌倒了,而使倔强的我,不得不这么向你跪下。。。。。。

No comments: